Zapisy w IRK uruchomione zostaną 1 czerwca 2020 r.
Na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku obowiązuje Internetowa Rejestracja Kandydatów (IRK) na wszystkie kierunki studiów stacjonarnych i niestacjonarnych. Proces rekrutacji przebiega według stałego schematu, podzielonego na etapy opisane poniżej.
1 krok – Rejestracja w IRK
- Zarejestruj się w systemie IRK;
- Sprawdź poprawność danych;
- Wgraj zdjęcie nie starsze niż 6 miesięcy, zgodnie z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych o wym. 35x45 mm, inne zdjęcia nie będą akceptowane;
- Aktywuj konto (link aktywacyjny wysłany zostanie na e-mail podany podczas rejestracji).
2 krok – Zapis na kierunek i opłata rekrutacyjna
- Zaloguj się do IRK;
- Zapisz się na kierunek lub kierunki studiów w odpowiednim terminie.
Uwaga: Pamiętaj, że możesz wybrać więcej niż jeden kierunek studiów z oferty ASP w Gdańsku. - W zakładce Opłata na Twoim koncie w IRK odczytaj kwotę do zapłaty i numer swojego konta rekrutacyjnego;
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej.
Zapis na kierunek oraz dokonanie opłaty rekrutacyjnej musi nastąpić najpóźniej ostatniego dnia rejestracji na danym kierunku studiów.
Na tym etapie nie jest wymagane składanie dokumentów w formie papierowej (kandydaci, którzy uzyskali dokument potwierdzający wykształcenie zagranicą mogą wysłać skan na adres: biuro.rekrutacji@asp.gda.pl w celu weryfikacji uprawnień do studiowania w Polsce)
3 krok – Egzaminy i rozmowy kwalifikacyjne
W zakładce Rekrutacja na kierunkach możesz sprawdzić szczegółowe zasady postępowania na dany kierunek w tym opis egzaminu wstępnego.
Uwaga: Na rozmowę kwalifikacyjną kandydat musi posiadać Dowód Osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający jego tożsamość tj. paszport lub karta pobytu.
W przypadku dokonania opłaty w ostatnim dniu zapisów prosimy o przesłanie skanu lub zdjęcia potwierdzenia wniesienia opłaty na adres biuro.rekrutacji@asp.gda.pl
4 krok – Ogłaszanie list osób, którzy zdali egzamin i zmieścili się w limicie przyjęć
Zgodnie z Terminarzem egzaminów, listy osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć zostaną ogłoszone:
5 krok – Uzupełnienie danych w IRK
Jeżeli jesteś na liście osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć:
- Zaloguj się ponownie na konto w IRK;
- Uzupełnij pozostałe dokumenty i wydrukuj je.
- Opłać na indywidualny numer konta wygenerowany w systemie IRK (zakładka „Opłata”) za wydanie legitymacji studenckiej 22,00 zł (jeżeli została zaznaczona opcja „TAK”);
6 krok – Składanie dokumentów
Osoby, które znalazły się na liście osób, które zdały egzamin i zmieściły się w limicie przyjęć składają komplet wymaganych dokumentów w następującym terminie:
- Na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie:
- studia stacjonarne w dniach 11 – 21.08.2020 r.,
- studia niestacjonarne do 02.10.2020 r.
- Na studia drugiego stopnia:
- studia stacjonarne w dniach do 23.09.2020 r.,
- studia niestacjonarne do 02.10.2020 r.
Dokumenty w oryginale lub poświadczone notarialnie można dostarczyć poczta bądź kurierem (liczy się data dostarczenia przesyłki na Uczelnię, a nie data stempla pocztowego), można także przekazać osobiście, lub przez zaufaną osobę trzecią,
Niedosłanie lub niedostarczenie kompletu dokumentów w odpowiednim terminie przyjmuje się jako rezygnację kandydata z podjęcia studiów.
Uwaga: Należy upewnić się, że w teczce, która zostanie wysłana pocztą znajdują się wszystkie wymagane dokumenty.
Biuro Rekrutacji
mgr Anna Kowalska
e-mail: biuro.rekrutacji@asp.gda.pl
tel. 58 301 28 01 wew. 16
Gdańsk, ul. Targ Węglowy 6, pok. 101
Godziny przyjęć dokumentów od kandydatów:
Poniedziałek – piątek 12:00 – 14:00
Adres wysyłki dokumentów:
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Targ Węglowy 6, 80-836 Gdańsk
Z dopiskiem: Rekrutacja
7 krok – Ogłaszanie list przyjętych
Po zweryfikowaniu złożonych dokumentów zostaną ogłoszone listy osób przyjętych:
Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na studia, zdali egzamin wstępny, ale znaleźli się poza określonym limitem przyjęć, mogą na podstawie wyników uzyskanych w rekrutacji podstawowej, zwrócić się z podaniem do właściwej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej o przyjęcie na inny kierunek studiów, na których limit przyjęć nie został wypełniony w ciągu 7 dni od ogłoszenia informacji o wolnych miejscach na dany kierunek. Terminy rekrutacji dodatkowych będą ogłaszane na stronie www.asp.gda.pl w dziale Rekrutacja>Rekrutacja Dodatkowa. Zachęcamy do śledzenia strony na bieżąco.
8 krok -Decyzja
Zgodnie z art. 72 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2020 poz. 85 ze zm.) po zakończeniu etapu składania dokumentów komisja rekrutacyjna na wydziale ogłasza listę osób przyjętych na dany kierunek studiów.
Przyjęcie na studia następuje w drodze wpisu na listę studentów.
Odmowa przyjęcia na studia następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Jeżeli dopełniłeś wszystkich formalności i jesteś na liście osób przyjętych na studia oczekuj z Uczelni skierowania na badanie lekarskie.