Aktualności

Wystawa: Więcej niż reklama - jak to robią Szwedzi

2017-03-28
Ambasada Szwecji, Instytut Szwedzki
Czas trwania: 6-30 kwietnia, godz. 12:00-18:00
 
wernisaż: 5 kwietnia, godz. 18:00
 
Miejsce: Atelier "Kultura ma wiele twarzy", Zbrojownia Sztuki, Targ Węglowy 6
 
Kurator: Sara Kristoffersson, profesor University College of Arts, Crafts and Design ze Sztokholmu
 
Organizatorzy: Ambasada Szwecji, Instytut Szwedzki
 
Partner: Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku
Multimedialna wystawa "Więcej niż reklama - jak to robią Szwedzi" to wyjątkowe wydarzenie nie tylko dla zainteresowanych reklamą i sztukami wizualnymi, ale także kampaniami społecznymi oraz kulturą skandynawską. Z jednej strony wielkie, znane marki i organizacje, jak Volvo Trucks, Amnesty International czy Diesel, z drugiej - różnorodność kulturowa, osoby niepełnosprawne, środowiska LGBT. W Szwecji powstają reklamy, które skutecznie łączą swój komercyjny cel z ambicjami społecznymi.
 
Wśród prezentowanych kreacji zobaczyć będzie można zobaczyć między innymi szwedzkie filmy reklamowe, w tym te zrealizowane przez laureata Złotej Palmy – Roya Anderssona, czy projekty Forsman & Bodenfors, szwedzkiej agencji, która w 2014 roku była chyba najbardziej utytułowaną agencją reklamową na świecie.
 
Szczególną uwagę warto także zwrócić na reklamę informującą o wprowadzeniu urlopów ojcowskich, której "twarzą" stał się ciężarowiec Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren, jak również kampanię sieci sklepów spożywczych ICA, w której w roli stażysty wystąpił Jerry, aktor z zespołem Downa.
 
Wystawa została podzielona na cztery bloki tematyczne, pokazujące aktywność reklamową instytucji publicznych i organizacji społecznych, rolę humoru w reklamie, reklamę jako znak czasu oraz komunikację cyfrową. 
 
Patroni medialni: trojmiasto.pl, Gazeta Wyborcza Trójmiasto i Co Jest Grane 24
 
Wystawa: Więcej niż reklama - jak to robią Szwedzi